fredag 24. april 2009

Orrhaneleik


Jeg har ikke skrivi på lenge. Det er ikke fordi det ikke har skjedd noe, men fordi jeg ikke klarer og få det ned på ark :P Jeg liker å skrive på blogg, men jeg blir blank nesten hver gang jeg setter meg ned med det... Men nå skal jeg skrive. Trenger ikke å skrive så langt eller dypt så da går det fint.

Jeg har vært på tur med friluftsliv gruppa til trønbårfjella. Vi var på Orrhaneleik. Hvis du ikke vet hva det er så er det at vi sover i gapahuk, og rundt 5 tiden så begynner de og lage plystrelyder og andre lyder. Jeg lørte at en orhane veier ca. 1kg, mens rypa veier ca. 2. Og at hvis vi så en rype der så var den fått en sånn sykdom som gjorde den gal. Er egentlig ikke så fugle interisert da.

Det var en veldig fin tur. Det var Helge Heen og Ingvill ettellerannet som leda turen. Vi lå et sted som ikke var så langdt ifra søndagskolehytta. hehe. det var koselig.

Detta er en orrhane.

5 kommentarer:

  1. YEY! Endelig et nytt innlegg :D
    Så gøy det hørtes ut, hihi!
    Hvem er han derre Helge Heen btw? Øh?
    "Ingvill ettellerannet" HAHAHA xD

    SvarSlett
  2. For en flott fugl du!
    DU er flott!
    -gunhild

    SvarSlett
  3. anne: Helge heen er en lærer. btw?
    Gunhild: Du er søt, gunhild. Jeg blir glad av deg. =)

    SvarSlett
  4. Jaaaa skjønte det da :P
    men klarer ikke å huske hvem han er :P

    SvarSlett
  5. Bra du skriver, skriv mer :D

    SvarSlett